Saturday 3 May 2014

Semester 2 bakal berlabuh..

Assalamualaikum wbt~

Minggu ke sepuluh..minggu yang agak sibuk bagi pelajar uni untuk menyiapkan assigment..Bukan semua tapi sesetengah orang yang suka menimbunkan kerja.. (and aku adalah salah seorang)hehe.. Fakulti Pendidikan memang nampak agak relaks bagi pelajar fakulti lain sebab kami memangtidak peperiksaan pertengahan semester.. Namun, assigment yang bertimbun-timbun buat aku rasa lagi stress berbanding diorang yang ada midsem..hurmmm.. cakap nak jadi cikgu kan ? takkan kerja yang sikit ni pun tak boleh nak handle? yeke idok? hehe..

Seminggu ke seminggu terasa amat cepat berlalu.. Semester 2 bakal melabuhkan tirai !Dah nak masuk tahun 2 rupanya..huhu... Cuti semester kali ni akan dapat pengalaman berprapraktikum di sekolah bekerperluan khas.. In Shaa Allah moga semuanya dipermudahkan olehNya.. :) Tapi.. takut tak mampu..tak mapu kenapa? kerana aku punyai hati yang lembut..lembut ? ermmm..cepat tersentuh mungkin :') lemah terasa diri tatkala melihat mereka yang bekerpeluan khas masih mampu solat, masih mampu membaca Al-quran sekalipun dalam kalangan mereka terdapat golongan yang pekak dan buta..



Yang ini waktu bersama pelajar-pelajar di Persatuan Pekak
Kebangsaan..



Yaa...mungkin mereka terlalu banyak kekurangan jika diukur oleh mata
manusia yang terlalu mementingkan kesempurnaan.. Tapi percayalah, In Shaa Allah mereka
adalah sempurna di  mata tuhan. Allah yang maha Esa..

Allahu :'( Kerdilnya rasa diri.. Kita yang punyai cukup sifat ni masih liat untuk bersegera solat bila azan berkumandangan..Aku tak menunding jari pada sesiapa, tapi apa yang aku lihat aku juga begitu.. Kita lebih memilih untuk menghabiskan masa dimuka buku jika dibandingkan membaca Alquran.. 
Nahh.. tiba-tiba terdetik nak coretkan puisi buat mereka :')



     Ku lihat mereka..
     Insan yang terpilih oleh Allah yang Esa..
     Kita manusia..
     Terlalu memandang paras rupa..
     Hingga terleka alpa dunia..

    Ku lihat mereka..
    Insan istimewa...
    Ada yang menantimu di syurga sana..
    Kau teristimewa terpilih olehNya..
    Moga bahagia buatmu semua..

                                                                       _Tinta hati cikgu cilik :D _

No comments: