Tuesday 17 June 2014

Happy Circle !

Nenonenoneno..... 

Lama tak menjenguk belog ni haa..dah berhabuk sikit.. Tolong sapu sikit sapu sikit.. hehehe ! What is HAPPY CIRCLE ?

hurmm.. ni yang nak cerita ni. Happy circle tu USRAH la..

Aku baru kenal apa itu USRAH. Dulu usha dari jauh je.. nak dekat dengan budak-budak usrah pun aku malu. maklumlah aku ni budak baru..huhu.. Ada kawan selalu ajak join, mulut kata nanti dulu tapi hati kata nak.. Disebabkan ego ni haa tak pergi pergi.. tapi itu dulu.. :)

First time nak pergi usrah.. Hati rasa tak tentu arah. Dalam bayangan aku Usrah ni untuk budak-budak alim je, ala-ala budak masjid gitu.. Tapi 100 percent salah ! Cehhh.. hati ni memandai judge geng usrah.. macam lah kenal sangat kan.. Yelah.. sebab apa aku rasa macam tu ? sebab aku rasa diri  ni masih belum cukup agama, segan nak dekat dengan mereka..

Tapi diorang tunjuk yang semua anggapan aku tu salah..huhu


First time join usrah dah dapat keluarga baru.. Dalam usrah ni akan ada yang bagi ilmu kat kita.
Tambahan ilmu sedia ada.. We share our happiness, we share our sadness.. Mula mula segan lama-lama da okey..

Alhamdulillah.. Kali pertama join, rasa nak belajar lagi.. Rasa nak dalami lagi.. Dulu ingatkan geng geng usrah ni semua orang yang fasih bab agama.. sebab tu aku segan..huhu

Dalam usrah ni, tak ada istilah sape lebih baik siapa lebih alim.. Dalam usrah, kita sama-sama membimbing kearah yang lebih baik.

Dalam usrah ni tak ada istilah junior tak ada istilah senior. Dalam usrah, kita sama-sama jadi adik beradik....

Dalam usrah juga, bukan setakat fizikal je nak makan.. Roh pun perlukan makanan rohani.. (hehehe :D )


Aku tak pernah saat pertama kali aku jejakkan kaki kat usrah.. Sedikit sebanyak ia bagi kekuatan untuk rohani aku.. Aku lebih belajar untuk menjadi seorang yang redha, lebih menjadi seorang yang penyabar.. Alhamdulillah :) Dulu kalau nak marah mesti semua barang aku baling.. Sekarang kalau nak marah mesti diam dan isghtifar.. Lagi kita luahkan rasa marah, lagi kita akan rasa dendam, so lebih baik kita diam :)

In Sha Allah.. Moga Allah redha dengan kita.. 


Jangan hilang redha Allah ketika mencari redha manusia :D 

Usrah
Ibarat seseorang 
yang mencangkul tanah pada zahirnya
Namun sebenarnya 
sedang membina batas

Usrah
Zahirnya kelihatan
seperti perhimpunan dan perbincangan
Namun sebenarnya
sedang membina semula islam
dalam hati.

 Usrah is Ohsem !!! May Allah ease !
Jom USRAH !!






No comments: