Wednesday 29 January 2014

Aiskrim Mahal dengan Aiskrim Malaysia :)

haii.. corat-coret sikit hari ni.. topik hari ini ialah aiskrim mahal dengan aiskrim malaysia? Why? Why? Why? Sabar.. ni baru nak cerita ni.haha.. kenal kan aiskrim mahal? maksud  aku aiskrim yang ada pembalut cantik-cantik tu.. kalau ore kelate cakap comey lottey..haha.. kejap eh, aku bagi contoh sample.. contoh sample? bukan lewah ke bahasa tu?haha 


haa.. nilah aiskrim mahal tu.. aku panggil aiskrim mahal sebab cute mute je :)


yang ni bapak mahal.. kalau dulu masa kecik-kecik kumpul duit poket semata-mata nak makan benda ni :) haha(tak mintak duit dengan mak tau )

So? Mesti la korang prefer nak yang mahal kan? sebab? For sure la sebab nampak cantik kan.. ada pembalut berwarna-warni, mahal pula tu. Conformla sedap kan..huhu.. tapi, pernah terfikir tak? Yang cantik tak selamanya kekal cantik ye kakak-kakak abang-abang sekalian :) .. Cuba korang beli aiskrim jenis ni then korang jangan letak dalam fridge. Cuba tengok apa yang berlaku. Cair kan? Dah Tak cantik kan? Pastu kalau budak-budak mesti diorang taknak kan aiskrim tu?  So sama la dengan kita. Kalau kita pilih sebab nampak mahal, nampak cantik, for sure la suatu hari nanti kita akan buang dia sebab dia dah tak cantik. Aiskrim tu, even dia mahal, bila da cair orang dah tak tengok ia mahal ke ia murah ke. Yang orang nampak hanya aiskrim yang dah tak ada rupa.

Tapi, even aiskrim tu murah and tak cantik tapi still orang nak.. faham tak? tak faham? errr.. macam aiskrim malaysia la.. (yang tu pun tak faham ke)
Yumm yumm.. Nampak je macam ni tapi besttt :)


Haa..beratur-beratur.. amik nombor yer adik-adik..haha

so let's continue our topic.haha. Aiskrim malaysia ni nampak murah je kan? Conform ramai lebih memilih aiskrim yang mahal tu kan..huhu. Tapi cuba korang jangan letakkan dalam fridge aiskrim ni. Even aiskrim ni cair, ia tetap tak berubah tekstur kan? Warna tetap sama kan? Rasa tetap sama kan? So apa yang aku cuba nak sampaikan kat sini, even benda tu takda brand, tak smestinya ia tak berkualiti tak semestinya orang taknak kan? Why orang nak? Sebab ia mantain je even orang letak dekat dalam atau  luar fridge, tak berubah tekstur, tak berubah warna. Macam tu juga dengan hidup, we are who we are. Maintain yourself k ;) *Kenyit sikit..hehe

Err.. Ini adalah coretan semata-mata. Belog saya hak saya.Harap maklum. No interframe no touching-touching. Nak touching gak?Errr~ itu hak anda. Saya tiada kaitan.


Aku punya pensil
Aku  mampu lukis hati
Tapi kau punya pemadam
Dan kau mampu padam lukisan aku



No comments: